top of page
Search
  • info922992

פנית אקדמיה לשוויון לחברת ״אל על״ בעניין אפלייתה של ד"ר אריז' סבאע'-ח’ורי


בתאריך 29.3.2024, כתבנו בבהילות לאל על בגין אפלייה של ד״ר אריז׳ סבאע’-ח’ורי. להלן נוסח המכתב בעברית.


לכבוד: אל על – נתיבי אוויר לישראל

העתק: ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית )ICAO (icaohq@icao.int.


בשם ד"ר אריז' סבאע’-ח’ורי, אנו מגישים בזאת תלונה בגין אפליה, רדיפה פוליטית ואפליה סטטיסטית (profiling) על ידי סוכני אל על בנמל התעופה ניוארק אתמול, 28 במרץ 2024.


ד"ר סבאע’-ח’ורי, מרצה בכירה באוניברסיטה העברית ואזרחית ישראלית, עמדה לעלות על טיסת אל על לישראל לאחר שסיימה סיור של הרצאות בארה"ב, במהלכו נשאה הרצאות במספר אוניברסיטאות מובילות כולל ייל, קולומביה, הרווארד וקורנל. במהלך הבידוק הביטחוני היא נחקרה על רקע פוליטי, ונשאלה לדוגמא "מדוע שם הספר כלל את המילה פלסטין". לאחר מכן נמסר לה כי אסור לה לעלות למטוס עם המזוודות והמחשב הנייד שלה, שצריך להיבדק ובהמשך יישלח לישראל. לאחר התייעצות עם עורך דין, היא הסכימה להשאיר את חפציה אצל סוכני אל על וביקשה קבלה המאשרת זאת. בקשתה סורבה, והיא קיבלה הודעה כי היא אינה רשאית לעלות לטיסה מסיבות ביטחוניות.


יחס מתועב זה של סוכני אל על הפלה את ד"ר סבאע’-ח’ורי על רקע זהותה כפלסטינית אזרחית ישראל, וכן על רקע דעותיה הפוליטיות, כפי שבאה לידי ביטוי בתוכן השאלות. ד"ר סבאע’-ח’ורי עשתה את מירב המאמצים לתכנן את הטיול שלה כדי שתחזור לישראל לרגל יום שישי הטוב הנוצרי כדי לבקר את קבר אביה המנוח, ביקור שמעולם לא החמיצה קודם לכן. סוכני אל על גרמו לה השפלה ומצוקה, עיכבו את הנסיעה חזרה הביתה לבעלה ולילדיה, ובמקום להיות עם משפחתה בחג דתי ואזכרה משפחתית, אילצו אותה לבלות לילה נוסף בניו יורק ולהזמין טיסה נוספת.


כארגון אקדמאים ישראלים המייצגים 850 חברים, אנו מצפים מאל על לתקן עוול זה על ידי הטסת ד"ר סבאע’-ח’ורי לישראל בהקדם האפשרי, התנצלות והצעת פיצוי. כמובן, היא שומרת לעצמה את הזכות לתבוע את אל על בהמשך.

האקלים הפוליטי הנוכחי בישראל פגע בזכויות הבסיסיות של אזרחי ישראל הפלסטינים. אנו מצפים מאל על, שנותרה חברת התעופה הראשית הטסה לישראל ומחוצה לה, לשרת את כל הנוסעים, ואת כל הישראלים, בכבוד ובשוויון.


נשמח לשמוע מכם בחזרה.


בכנות,

ועד אקדמיה לשוויון


Photo: screenshot from Elal.com



  • White Facebook Icon
  • SoundCloud - White Circle
  • White YouTube Icon
  • Twitter - White Circle
bottom of page